Thursday, April 16, 2009

Usaha itu insyaALLAH membuahkan hasil....

Assalamualaikum.....

waaa...kepenatan melanda....sgt2 penat maaa..
skang ngah baru balik tawaf stu KK3 just to print dis....
One and only...
Satu je untuk menyelamatkan markah Engineering Drawing ana yang
x berape nak gempak tu....huhuhuhu...


how tired we are.....
babe n atie jugak...
penat weyh....adesss...

tp, sayang ana xleh nak print secantik ini...sebab kebanyakan printing service x de autoCAD...
so, terpakse tukar lam word...nseb bek boleh...

Law ana crite dari mane bilik yg ana pergi..memang la x ingat nak diceritakan...
banyak sangat bilik yg kami 'lawat'..hee...
penat jgn ckp la..huhuhuhu..

last2 skali memang tinggal satu je bilik...
C3 301 x silap...
mmg tu la satu2 nye printing service yang tinggal...
dalam hati ana cakap law x dapat jugak...memang x de rezeki la namenye tu...

but finally..alhamdulillah..ditakdirkan...
dapat print....yeay!!!!
sronok2 walaupun penat x terkate...
yang kesiannye roommate ana sorang ne la....

penat jugak dye..sebab kene teman....
hee..thanxx babe..
"KATE KAWAN....SUSAH SENANG BERSAME"...ekekekeekke...
maaf le terpinjam ayat..heee

ermm....law fikir balik...
penat tu memang la penat...
tapi...
USAHA YANG KERAS ITU TAKKAN PERNAH TIDAK MEMBUAHKAN HASIL....

So..lepas ne...jangan berhenti berusaha!!!
CYAIYO2!!
GAMBATTE!!


Alang2 menyeluk pekasam...
Gut Luck untuk semua sahabat2 ana dari semua fakulti la senang.....
Dalam final tahun ne....

Buat memolek deh....heee...

Moge2 kite same2 dapat keputusan yang cemerlang.....

Assalamualaikum...

Saturday, April 11, 2009

PeRNaH KiTa FiKiR??? BeTaPa SaYanGnYa RaSuLuLLaH PaDa KiTa....

Assalamualaikum...
Sedih menerpa sejenak bila ana baca artikel ne dari blog SAHAM.....
Cuba baca betul2 dan fikir sejenak...


Suatu ketika, Rasulullah s.a.w dalam keadaan kelaparan. Nabi betul-betul lapar. Dikhabarkan sudah sebulan nabi tidak makan, pagi atau tengahari. Sekiranya baginda dapat makan, baginda akan makan hanya sekali sehari sahaja dan selalu dalam kelaparan. Disebabkan laparnya nabi, baginda tidak boleh melelapkan matanya. Walaupun perut baginda sudah diikat dengan batu, baginda masih lagi lapar. Dalam keadaan gelisah itu, baginda bangun dan tunaikan solat dua rakaat. Selesai sembahyang, baginda mengangkat kedua-dua belah tangan dan berdoa kepada Allah s.w.t.;

“ Ya Allah, aku lapar ya Allah”
“Aku lapar ya Allah”

Akhirnya setelah selesai Nabi berdoa, turun malaikat.
Malaikat berkata ;

“Ya Muhammad, Allah perintahkan minta apa sahaja yang engkau hendak minta”
”Apa sahaja yang engkau minta, Allah kabulkan. Hatta menjadikan gunung-gunung menjadi emas”

Tiba-tiba Rasulullah s.a.w. menjawab :
” Ya Allah, aku minta satu ya Allah, walaupun aku lapar, aku minta satu ya Allah, JANGAN ADA SATU DARI UMATKU MASUK KE DALAM NERAKA....aku sayang umatku ya Allah”

Sahabat muslimin dan muslimat...
Pernah kita fikir selama ini adakah kita jalankan segala saranan Rasulullah??
Pernah kita fikir pengorbanan baginda???
Pernah kita ada rasa untuk mencintai baginda???

Pernah kita hargai betapa sayangnya baginda pada kita???
Betapa baginda mendoakan kita walaupun terpaksa kelaparan???

Tika sakaratul mautnya.....
Perkataan apa yang keluar dari mulut baginda???
Ummati...ummati...ummati....

YA ALLAH...
tiada kata yang bisa keluar dari mulut ini...
tiada ungkapan yang dapat digantikan dengan betapa kasihnya Rasullullah pada umatnya..

x dapat nak teruskan penulisan....
sebak...

wallahu a'lam...

Friday, April 10, 2009

Ceritanya.....

Assalamualaikum....
Tika ini, air mata ana seperti rasa ingin mengalir.... Ntah..terase sebak tibe2..

Mungkin kerana semalam ana mimpi berpeluang untuk menunaikan haji...
Analah orang paling bahagia jika mimpi itu
adalah realiti..
Tapi, apa boleh buat..mungkin bukan rezeki ana lagi...

Sekali lagi ana rase sedih dan terkejut semalam...
Bila ana telefon kakak ana dan diberitakan tokki ana nak buat umrah dan nak
bawa sekali kembar ana....
Waaa...rase nak meraung-raung je...

Rupenye gurauan je...
Lega hati ana....
Mane tidaknye, dah lame anak bodek tokki ana nak ikut sekali, tibe2 dikhabarkan
kembar ana yang boleh ikut....huhuhuhu..
mujurlah hanya gurauan...


Tapi, jika fikir balik...
Bersediakah ana nak pijakkan kaki ke Tanah Suci tu...
Dosa pun banyak ne...

Solat taubat pun ntah bile nak buat....

Teringat pula kisah sahabat ana waktu mengerjakan umrah dahulu...
Katanya, di sana pada kali pertama mahu kucup Hajarul -Aswad, dye x berpeluang nak kucup...

Lepas tu, dye ceritakan bahawa dye teringat kate2 ustaz waktu melakukan kursus haji dan umrah...
kate ustaz tu, kalau seseorang tu x dapat kucup Hajarul -Aswad tu, maknenye memang Hajarul-Aswad tu x nak dikucup oleh seseorang tu...

Mungkin sebab hati seseorang tu..wallahu a'lam....
Sedih sahabat ana tu, lalu dye pun berdoa pada ALLAH...
Dan akhirnya dye berpeluang kucup Ha
jarul -Aswad..
Alhamdulillah....

InsyaALLAH...jika ana berpeluang pijakkan kaki ke sana...
Moga2 biarlah dikuburkan di sana...
Rase nak nangis sudah...
Tapi, macam susah je nak dapat....
Dah la banyak dosa...

Tapi, mane tau kan....
Kuasa tuhan....

Last.....
Untuk mak ngan ayahku....
Ya ALLAH...kau murahkanlah rezeki kedua ibu bapaku, agar mereka dapat menunaikan haji di Tanah Suci.
..
Dan jika boleh, cabutlah nyawa mer
eka di sana dengan aman...
Uwaa..walaupun ana tak kuat nak had
apinya, tapi jika itu ketentuan-Mu....
Ana tiada kuasa untuk menghalang....

wallahu a'lam....



Tuesday, April 7, 2009

Subhanallah...

Assalamualaikum...
gambar yg akan ana paparkan di bawah ini, adalah berkaitan dengan
ayat 37 surah Ar-Rahman yang ana paparkan dalam post yang sebelum ni...

Moga2 ia akan beri seribu keinsafan pada kita semua...


Mawar Merah Di Angkasa -
Gambar di bawah adalah gambar ledakan bintang di angkasa yang diperoleh NASA dengan Teleskop yang sangat canggih.Kejadian tersebut membuktikan kebenaran Firman Allah dalam Al-Quran Surah Ar-Rahman:
"Selain itu (sungguh ngeri) ketika langit pecah belah lalu menjadilah ia mawar merah, berkilat seperti minyak" (Ar-Rahman: 37)




wallahu a'lam....

Bismillahirrahmanirrahim... fabiayyi alaa irabbikuma tukazziban..

Dengan Nama ALLAH yang Maha Pemurah
lagi Maha
Pengasih

[1]

(Tuhan) Yang Maha Pemurah serta melimpah-limpah rahmatNya.
[2]
Dia lah yang telah mengajarkan Al-Quran.
[3]
Dia lah yang telah menciptakan manusia; -
[4]
Dia lah yang telah membolehkan manusia (bertutur) memberi dan menerima kenyataan.
[5]
Matahari dan bulan beredar dengan peraturan dan hitungan yang tertentu;
[6]
Dan tumbuh-tumbuhan yang melata serta pohon-pohon kayu-kayan, masing-masing tunduk menurut peraturanNya.
[7]
Dan langit dijadikannya (bumbung) tinggi, serta Ia mengadakan undang-undang dan peraturan neraca keadilan,
[8]
Supaya kamu tidak melampaui batas dalam menjalankan keadilan;
[9]
Dan betulkanlah cara menimbang itu dengan adil, serta janganlah kamu mengurangi barang yang ditimbang.
[10]
Dan bumi pula dijadikannya rata untuk kegunaan manusia dan makhluk-makhlukNya yang lain:
[11]
Terdapat padanya berbagai jenis buah-buahan dan pohon-pohon kurma yang ada kelopak-kelopak mayang;
[12]
Demikian juga terdapat biji-bijian yang ada jerami serta daun, dan terdapat lagi bunga-bungaan yang harum;
[13]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan (wahai umat manusia dan jin)?
[14]
Ia menciptakan manusia (lembaga Adam) dari tanah liat kering seperti tembikar,
[15]
Dan Ia telah menciptakan jin dari lidah api yang menjulang-julang;
[16]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[17]
(Dia lah) Tuhan yang mentadbirkan dua timur, dan Tuhan yang mentadbirkan dua barat.
[18]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[19]
Ia biarkan air dua laut (yang masin dan yang tawar) mengalir, sedang keduanya pula bertemu;
[20]
Di antara keduanya ada penyekat yang memisahkannya, masing-masing tidak melampaui sempadannya;
[21]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[22]
Dari kedua laut itu, keluar mutiara dan marjan;
[23]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[24]
Dan Dia lah yang menguasai kapal-kapal yang belayar di laut, yang kembang tinggi layarnya seperti gunung-ganang;
[25]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[26]
Segala yang ada di muka bumi itu akan binasa:
[27]
Dan akan kekalah Zat Tuhanmu yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan:
[28]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[29]
Sekalian makhluk yang ada di langit dan di bumi sentiasa berhajat dan memohon kepadaNya. Tiap-tiap masa Ia di dalam urusan (mencipta dan mentadbirkan makhluk-makhlukNya)!
[30]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan)?
[31]
Kami hanya akan menguruskan hitungan dan balasan amal kamu sahaja (pada hari kiamat,) wahai manusia dan jin!
[32]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[33]
Wahai sekalian jin dan manusia! Kalau kamu dapat menembus keluar dari kawasan-kawasan langit dan bumi (untuk melarikan diri dari kekuasaan dan balasan Kami), maka cubalah kamu menembus keluar. Kamu tidak akan menembus keluar melainkan dengan satu kekuasaan (yang mengatasi kekuasaan Kami; masakan dapat)!
[34]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[35]
Kamu (wahai golongan yang kufur ingkar dari kalangan jin dan manusia) akan ditimpakan dengan api yang menjulang-julang dan leburan tembaga cair (yang membakar); dengan yang demikian, kamu tidak akan dapat mempertahankan diri (dari azab seksa itu);
[36]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[37]
Selain itu (sungguh ngeri) ketika langit pecah-belah lalu menjadilah ia merah mawar, berkilat seperti minyak;
[38]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[39]
Pada masa itu tiada sesiapapun, sama ada manusia atau jin, yang akan ditanya tentang dosanya (kerana masing-masing dapat dikenal menurut keadaannya);
[40]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[41]
Orang-orang yang berdosa dapat dikenal dari tanda-tandanya, lalu dipegang dari atas kepala dan kakinya (serta diseret ke neraka);
[42]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[43]
(Lalu dikatakan kepada mereka): “Inilah neraka Jahannam yang selalu orang-orang yang berdosa mendustakannya “.
[44]
Mereka (terus diseksa) berulang-ulang di antara api neraka dengan air yang menggelegak yang cukup masak panasnya!
[45]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[46]
Dan orang yang takut akan keadaan dirinya di mahkamah Tuhannya (untuk dihitung amalnya), disediakan baginya dua Syurga, -
[47]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[48]
(Dua Syurga) yang ada berjenis-jenis pohon dan buah-buahan; -
[49]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[50]
Pada kedua-dua Syurga itu terdapat dua matair yang mengalir; -
[51]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan.
[52]
Pada kedua Syurga itu terdapat dua macam dari tiap-tiap jenis buah-buahan (yang biasa dan yang luar biasa).
[53]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[54]
Mereka (bersenang-senang di tempat masing-masing dalam Syurga itu dengan) berbaring di atas hamparan-hamparan, yang lapisan-lapisan sebelah dalamnya - dari sutera tebal yang bersulam; dan buah-buahan kedua-dua Syurga itu dekat (kepada mereka) untuk dipetik.
[55]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[56]
Di dalam Syurga-syurga itu terdapat bidadari-bidadari yang pandangannya tertumpu (kepada mereka semata-mata), yang tidak pernah disentuh sebelum mereka oleh manusia dan jin;
[57]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[58]
Bidadari-bidadari itu (cantik berseri) seperti permata delima dan marjan.
[59]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[60]
Bukankah tidak ada balasan bagi amal yang baik - melainkan balasan yang baik juga?
[61]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[62]
Dan selain dari dua Syurga itu, dua Syurga lagi (untuk menjadi balasan bagi golongan peringkat yang kedua);
[63]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[64]
Kedua-duanya menghijau subur tanamannya;
[65]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[66]
Dalam kedua-dua Syurga itu terdapat dua matair yang terus menerus memancutkan airnya:
[67]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[68]
Pada keduanya juga terdapat buah-buahan, serta pohon-pohon kurma dan delima,
[69]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[70]
Dalam kedua-dua Syurga itu juga terdapat (teman-teman) yang baik akhlaknya, lagi cantik parasnya;
[71]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[72]
Ia itu bidadari-bidadari, yang hanya tinggal tetap di tempat tinggal masing-masing;
[73]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[74]
(Bidadari-bidadari itu) tidak pernah disentuh sebelum mereka oleh manusia dan tidak juga oleh jin;
[75]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[76]
Penduduk Syurga itu (bersenang-senang di dalamnya dengan) berbaring di atas (bantal-bantal dan) cadar-cadar yang hijau warnanya serta permaidani-permaidani yang sangat indah.
[77]
Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?
[78]
Maha Sucilah nama Tuhanmu yang mempunyai Kebesaran dan Kemuliaan.


Bila kali pertama ana baca makna surah ni..kali itulah rase sebak hati...rase nak mengalir air mata...

YA....MAKA YANG MANA SATU DI ANTARA NIKMAT-NIKMAT TUHAN KAMU, YANG KAMU HENDAK DUSTAKAN???

Wednesday, April 1, 2009

APRIL FOOL, BUAT RENUNGAN DAN PEDOMAN....

Assalamualaikum wbh.
Ana titipkan kisah ne selepas dapat tahu yang ade kwn ana sendiri menyambut hari itu...
Moga2 kisah ini dapat beri kesedaran dan peringatan pada kite semua...
InsyaALLAH....


Ikutilah cerita sedih di sebalik April f00l's Day
sebagai renungan bersama. Setiap kali menjelang 1hb April, sesetengah
orang kita begitu taksub dengan budaya 'pandang kebarat'.AWAS...


Berbalik kepada perayaan April f00l's Day ini, adalah ia mula dirayakan
sewaktu kejatuhan kerajaan Islam di Sepanyol. Setelah bertapak
berkurun-kurun lamanya di Granada, Sepanyol, kerajaan Islam akhirnya
runtuh diserang tentera-tentera Kristian.


Penduduk-penduduk Islam diSepanyol (Moors) terpaksa berlindung di dalam
rumah masing-masing untuk menyelamatkan diri. Tentera-tentera Kristian
bagaimanapun tidak berpuas hati dan berusaha untuk menghapuskan
orang-orang Islam dr Sepanyol.


Penduduk-penduduk muslim ini, diberitahu bahwa mereka boleh berlayar
keluar dari Sepanyol dengan selamat bersama-sama barang-barang keperluan
mereka dengan menggunakan kapal-kapal yang berlabuh dipelabuhan.
Orang-orang Muslim yang risau sekiranya tawaran tersebut merupakan suatu
penipuan, telah pergi kepelabuhan untuk melihat kapal-kapal yang
dimaksudkan.


Setelah berpuas hati, mereka membuat persiapan untuk bertolak. Keesokan
harinya (1 April), mereka mengambil semua barangan yang telah disiapkan
menuju ke pelabuhan.


Pada masa inilah pihak Kristian mengambil kesempatan untuk menggeledah
dan kemudian membakar rumah penduduk-penduduk Islam ini.
Mereka juga tidak sempat untuk menaiki kapal kerana semuanya dibakar.
Pihak Kristian kemudiannya menyerang kaum muslim dan membunuh
kesemuanya, lelaki, perempuan, serta anak-anak kecil. Peristiwa berdarah
yang menyedihkan ini kemudiannya diraikan oleh tentera Kristian.
Keraian ini akhirnya dirayakan setiap tahun bukan sahaja di Sepanyol
tetapi juga di serata dunia.


Yang menyedihkan, orang-orang Islam yang jahil mengenai peristiwa ini
turut meraikan April f00l's Day tanpa menyedari mereka sebenarnya
merayakan ulang tahun pembunuhan beramai-ramai saudara se-Islam mereka
sendiri.


Semoga Allah sentiasa membuka pintu taubat untuk kita.


Petikan drpd Risalah Fikrah


Peliharalah Allah, nescaya Allah akan memelihara kamu


.....rawahuttirmizi Illal Liqaq

Wallahu a'lam...

Saturday, March 28, 2009

Doa CiNTaKu.....

Bingkisan Doa.' Ya Allah.... Seandainya telah engkau catatkan... Dia milikku tercipta buatku... Satukanlah hatinya dengan hatiku... Titipkanlah kebahagian antara kami.... agar kemesraan itu abadi... Dan ya Allah... ya tuhanku yang maha mengasihi... Seiringkanlah kami melayari hidup ini... Ketepian yang sejahtera dan abadi...

Tetapi ya Allah... Seandainya telah engkau takdirkan.... dia bukan miliku... Bawalah ia jauh dari pandanganku.... Luputkanlah ia dari ingatanku... Dan peliharalah aku dari kekecewaan....

Serta ya Allah ya tuhanku yang maha mengerti.... Berikanlah aku kekuatan... Melontar bayangannya jauh ke dada langit... Hilang bersama senja nan merah.. agarku bisa bahagia... Walaupun tanpa bersama dengannya...

Dan ya Allah yang tercinta... Gantillah yang telah hilang.... Tumbuhkanlah kembali yang telah patah... Walaupun tidak sama dengan dirinya...

Ya Allah ya tuhanku... Pasrahkanlah aku dengan takdirmu... Sesungguhnya apa yang telah engkau takdirkan... Adalah yang terbaik buat ku.... kerana engkau maha mengetahui... Segala yang terbaik buat hamba Mu ini...

Ya Allah... Cukuplah engkau sahaja yang menjadi pemeliharaku... Di dunia dan di akhirat... Dengarlah rintihan dari hamba Mu yang daif ini... Jangan engkau biarkan aku sendirian... Di dunia ini mahupun di akhirat... Menjuruskan aku kearah kemaksiatan dan kemungkaran... Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman... Supaya aku dan dia sama2 dapat membina Kesejahteraan hidup... Ke jalan yang Engkau redhai... dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh....

Amin.. Ya Rabbal A'lamin. .

Sunday, March 22, 2009

~Sesungguhnya sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan seru sekelian alam.~

ini adalah benar.
sila baca sehingga habis.
Dan tolong sebarkan kepada seberapa banyak orang islam yang boleh.
Assalamualaikum warahmatullahiwabarokatuh..
ini adalah surat wasiat dari penjaga makam Nabi Muhammad S.A.W.
iaitu Sheikh Ahmad Maeine(saudi arabia)
Pada suatu malam,ketika membaca AL-Quran di makam rasul,selepasmembaca lalu hamba tertidur,dalam tidur hamba bermimpi didatangi rasul lalu bersabda kepada hamba,
dalam 60 000 orang yg meninggaldi zaman ini,tiada seoran pun yang matinya dalam keadaan beriman.
a)isteri yang tidak dengar kata suami
b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa
c)orang tidak lagi berzakat dan membuat kebajikan.
Oleh itu,wahai Sheikh Ahmad,hendaklah kamu menyedarkan kepada orang islam supaya membuat kebajikan,kerana hari penghabisan akan tiba di mana bintang akan terbit dari langit,matahariakn di atas kepala.
PESANAN HAMBA INI
a)berselawat ke atas junjungan nabi kita nabi Muhammad S.A.W
b)bertaubatlah segera sementara pintu taubat masih terbuka
c)bersembahyanglah
d)berzakat-jangan ditinggalkan
e)menunaikan fardhu haji-bila berkemampuan
f)jangan derhaka kepada kedua ibu bapa..

UNTUK MAKLUMAN
a)seorang saudagar dari Bombay telah menerima surat ini dan beliau mencetak sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada yang lain,dia kemudiannya dianugerah Allah dengan mendapat keuntungan besar dalam perniagannya
b)seorang hamba Allah menerima surat ini tetapi tidak mengendahkannya dan menganggap wasiat ini palsu,maka selang beberapa hari kemudian,anaknya meninggal dunia.
c)pada tahun 1977,Tun Dato Mustapha bekas menteri Sabah menerima wasiat ini kemudian mengarahkan setiausahanya mencetak sebanyak 20 salinan dan menghantarnya kepada orang lain maka selang beberapa hari kemudian dia telah mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di Malaysia Timur
d)Tan Sri Ghazali JAWI bekas menteri besar Perak secara tidak langsung dipecat dari jawatannya kerana apabila beliau menerima wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan untuk di sebarkan kepada orang lain tapi beliau telah menyedari kesilapannya,lalu mencetak semula wasiat ini dan mengirimkan kepada orang lain,beberapa hari kemudian beliau telah di lantik menjadi menteri kabinet perdana menteri
e)Zulfikar Ali Bhuno telah menerima wasiat ini dan tidak percaya akan kebenarannya juga menganggap palsu lalu membuangnya ke dalam tong sampah,seminggu kemudian beliau telah di jatuhkan hukuman pancung sampai mati
f)di Terengganu,seoarang pekerja bengkel kenderaan telah menerima wasiat ini dari pengirim yang tidak di kenali yang datangnya dari Perak lalu beliau telah membuat sebanyak 20 salinan seperti yang dituntut.
Alhamdulillah dia dianugerahkan seorang gadis yang berakhlak mulia seperti yang di tuntut oleh islam.baginya anugerah ini paling agung dan tiada tandingannya
g)di Terengganu juga,seorang hamba Allah telah menerima wasiat ini dari orang yang tidak dkenali,tpi kisahnya tidak dapat di pastikan di sini..


Dulu..ana pown pernah dapt surat ne..Waktu tu ana darjah 6...

Dari ustazah ana...(Tidak berniat utk memburuk-burukkan)
Selepas kelas..ana pown balik rumah..ana beritahu ayah ana supaya fotostat surat tersebut.. ana katakan takut mati...(astaghfirullah hal 'azim....)
Tanpe kate ape2..ayah ana bacakan sebuah doa... yang berbunyi...



Bismillahirrahmanirrahim...
~"Allahu Akbaru kabiraw walhamdu lillahi kathiraw wasubhanallahhi bukratau waasila.
Wajjahtu wajhia lillazi fataras sama wati wal ardha hanifam muslimaw wama ana
minal musyrikin. Inna solati wanusuki wamahyaya wammamati lillahi rabbil'alamin.
La syarikalahu wabiza lika umirtu wa ana minal muslimin."~

Maksudnya:
Allah Maha Besar sebesar-besarnya. Dan puji-pujian bagi Allah sebanyak-banyaknya.
Dan maha suci Allah siang dan malam. Kuhadapkan mukaku, kepada yang
menjadikan langit dan bumi, aku cenderung lagi berserah kepada Allah dan bukanlah
aku dari golongan orang-orang yang menyekutukan Allah. Sesungguhnya

sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan
seru sekelian alam. Sekali-kali tidaklah aku menyekutukanNya . Dan dengan
demikian aku ditugaskan, dan aku adalah dari golongan orang-orang Muslim (Islam).


Lepas habis je bace doa tu...
Ayah ana pown bagitahu.."ape guna kite bace doa Iftitah ne kalau kita x beramal dengan maknanya??? Bukankah telah diberitahu...~Sesungguhnya
sembahyangku, ibadatku, hidupku dan matiku kuserahkan hanya pada Allah tuhan
seru sekelian alam.~


Waktu tu ana tertunduk sebentar....berfikir...Astaghfirullah Hal 'azim...

Bukankah hidup, mati, jodoh dan rezeki itu datangnya dari ALLAH???

TePuK DaDa TanYa Iman...
JiKa BeNar NiaT KiTa uNtUk SaMPaiKaN iLMu DaN PerInGaTaN,
PiNta BeTuLKaN NiaT.... JgN KiTa SaMPaiKannYa KeRaNa aDe BaHaGiaN 'UNTUK MAKLUMAN' tu..

DaN JiKa BeNaR MaHu SaMPaiKaN PeRinGaTaN...x SalaH JiKa Di DelEtE BaHaGiaN 'UNTUK MAKLUMAN' tu...


Wallahu a'lam......

Thursday, March 19, 2009

Mengapa Yahudi Bijak?

Assalamualaikum...
Artikel ne bukanlah penulisan ana...tp, ana ambil dari blog batch ana...
IMTIAZ 327...
Moga2 artikel ini dapat memberikan kesedaran kepada seluruh umat Islam..
InsyaALLAH....

Setelah berada 3 tahun di Israel kerana menjalani housemanship di beberapa hospital disana, ada beberapa perkara yang menarik dapat saya perhatikan untuk dijadikan tesis ini, iaitu mengapa Yahudi bijak? Memang tidak dapat dinafikan ramai cendekiawan berbangsa Yahudi, dari segala bidang, engineering, muzik, saintis dan yang paling hebat ialah bidang perniagaan, dimana ia memang paling tersohor. Hampir 70% perniagaan di dunia dikuasai oleh kaum Yahudi, dari kosmetik, pakaian, pemakanan, senjata, perhotelan, perfileman di Hollywood dan sebagainya. Ketika tahun kedua, akhir bulan Disember 1980 dan sedang saya menghitung hari untuk pulang ke California saya terfikir apakah sebabnya kaum Yahudi begitu pintar? Kenapa tuhan memberi kelebihan kepada mereka? Apakah ini suatu kebetulan? Atau oleh manusia sendiri? Adakah kebijaksanaan boleh dijana? Seperti kilang pengeluaran? Maka saya pun tergerak membuat tesis untuk Phd saya, disamping kebaikan untuk umat sejagat dan dapat hidup secara harmoni.

Untuk pengetahuan anda tesis yang saya lakukan ini mengambil masa hampir lapan tahun, ini kerana untuk mengumpulkan data-data yang setepat mungkin. Antara data-data yang saya kumpulkan ialah pemakanan, adat resam, agama, persiapan awal untuk melahirkan zuriat dan sebagainya dan data-data tadi saya cuba bandingkan dengan bangsa dan kaum-kaum lain. Marilah kita mulakan dengan persiapan awal melahirkan zuriat. Di Israel, setelah mengetahui yang sang ibu sedang mengandung, pertama kali saya perhatikan ialah, sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku matematik dan menyelesaikan masalah matematik bersama suami, saya sungguh hairan kerana teman saya yang mengandung sering membawa buku matematik dan bertanya kepada saya beberapa soalan yang beliau tak dapat menyelesaikannya, oleh kerana saya memang minat tentang matematik, tentu saja dengan senang saya bantu beliau. Saya bertanya kepada beliau, adakah ini untuk anak kamu? Beliau menjawab, ya, ini untuk anak saya yang masih di dalam kandungan, saya sedang melatih otak beliau, semoga ia menjadi genius apabila dewasa kelak. Perkara ini membuat saya tertarik untuk mengikut perkembangan beliau seterusnya.


" ...sang ibu akan sering menyanyi dan bermain piano dan si ibu dan bapa akan membeli buku matematik dan menyelesaikan masalah matematik bersama suami... "






Berbalik kepada matematik tadi, tanpa merasa jenuh beliau membuat latihan matematik sehingga beliau melahirkan anak. Seperkara lagi yang saya perhatikan ialah pemakanan beliau, sejak awal mengandung beliau gemar sekali memakan kacang badam dan kurma bersama susu, dan untuk tengah hari makan utama beliau ialah roti dan ikan tanpa kepala bersama salad yang digaul dengan badam dan berbagai jenis kekacang, menurut berliau daging ikan sungguh baik untuk perkembangan otak dan kepala ikan mengandungi kimia yang tidak baik yang dapat merosakkan pengembangan dan penumbuhan otak anak di dalam kandungan. Menurut beliau ini adalah adat orang-orang Yahudi ketika mengandung dan ianya menjadi satu kewajipan untuk ibu-ibu yang sedang mengandung mengambil pil minyak ikan. Ketika saya diundang untuk makan malam bersama orang orang Yahudi, perkara pertama yang saya perhatikan ialah menu mereka. Setiap undangan yang sama perhatikan ialah mereka gemar sekali memakan ikan (hanya isi atau fillet) dan biasanya daging tidak akan ada bersama dimeja jika ada ikan, menurut mereka, campuran daging dan ikan tak elok dimakan bersama. Salad dan kacang adalah suatu kemestian, terutama badam. Seperkara yang pelik ialah mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan hidangan utama. Jangan terperanjat jika anda diundang ke rumah Yahudi anda akan dihidangkan buah-buahan dahulu. Menurut mereka, dengan memakan hidangan karbohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah-buahan, ini akan menyebabkan kita rasa mengantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran di sekolah.

Di Israel, merokok adalah taboo, apabila anda diundang makan dirumah Yahudi, jangan sekali-kali merokok, dan tanpa malu mereka akan menyuruh anda keluar dari rumah mereka dan merokok diluar rumah mereka. Menurut saintis di Universiti Israel, siasatan menunjukkan nikotin dapat merosakkan sel utama pada otak manusia dan akan melekat pada genes, ini bermakna keturunan perokok bakal membawa generasi yang cacat otak (bodoh atau lembab). Suatu penemuan yang dahsyat ditemui oleh saintis yang mendalami bidang genes dan DNA. Para perokok harap ambil perhatian. Ironinya, pemilik & pengeluar rokok terbesar adalah.... (tekalah sendiri..!)

Pemerhatian saya selanjutnya ialah melawati tadika mereka, pemakanan anak-anak tadi cukup dikawal, makanan awal ialah buah-buahan bersama kacang badam, diikuti dengan menelan pil minyak ikan (code oil lever). Di dalam pengamatan saya, kanak-kanak Yahudi sungguh bijak dan rata-rata mereka memahami 3 bahasa iaitu Hebrew, Arab dan Inggeris dan dari awal lagi mereka telah dilatih bermain piano dan violin, ini adalah suatu kewajipan. Menurut mereka, bermain muzik dan memahami nota-notanya dapat meningkatkan lagi IQ kanak-kanak dan sudah tentu bakal menjadikan budak itu bijak. Ini menurut saintis Yahudi, gegaran musik dapat stimulate (semacam senaman untuk otak) dengan itu terdapat ramai sekali genius muzik terdiri dari kaum Yahudi. Seterusnya dari darjah 1 hingga 6, anak-anak Yahudi akan diajar matematik berkonsepkan perniagaan dan pelajaran sains amatlah diberi keutamaan. Di dalam perhatian peribadi saya, perbandingan dengan anak-anak di California, ianya jauh berbeza dari segi IQ dan boleh saya katakan 6 tahun kebelakang!!! Segala pelajaran dengan mudah ditangkap oleh anak Yahudi. Selain dari pelajaran tadi, sukan juga menjadi kewajipan bagi mereka dan sukan yang diberi keutamaan ialah memanah, menembak dan berlari, menurut teman saya ini, memanah dan menembak dapat melatih otak memfokus sesuatu perkara disamping mempermudahkan persiapan untuk perkhidmatan negara.






Selanjutnya pemerhatian saya menuju ke sekolah tinggi (menengah). Disini murid-murid diberi penekanan dengan matapelajaran sains dan mereka digalakkan mencipta produk, segala projek mereka walaupun kadangkala kelihatan lucu dan mengarut, tetap diteliti dengan serius apatah lagi ianya berupa senjata, perubatan dan engineering, idea itu akan dibawa ke institut tinggi di politeknik dan universiti. Satu lagi yg diberi keutamaan ialah fakulti perniagaan. Saya sungguh terperanjat melihat mereka begitu agresif dan seriusnya mereka tentang perniagaan. Diakhir tahun di universiti, para penuntut dibidang perniagaan dikehendaki melakukan projek dan mempraktikkannya dan anda hanya akan lulus jika kumpulan anda(10 pelajar setiap kumpulan) mendapat keuntungan sebanyak $US1juta! Anda terperanjat? Itulah kenyataan, dengan rangkaian seluruh dunia dan ditaja sepenuhnya oleh syarikat milik Yahudi, maka tidak hairanlah mereka dapat menguasai perniagaan dunia! Siapakah yg mencipta design Levis yg terkini? Ianya dicipta di Universiti Israel oleh fakulti bisnes dan fesyen.

Pernahkah anda melihat cara orang Yahudi melakukan ibadah mereka? Salah satu caranya ialah dengan menggoyangkan kepala mereka, menurut mereka ini dapat mengaktifkan otak mereka dan menambahkan oksigen dikepala, banyak agama lain di Timur Tengah, seperti Islam juga ada menyuruh umatnya menunduk atau menggoyangkan kepala, ini guna dapat menstimulasikan otak kita supaya bertambah aktif. Lihat orang-orang Jepun, mereka sering menunduk-nundukkan kepala dan ianya sebagai adat. Ramai orang orang Jepun yang pandai? Adakah ianya sebagai kebetulan? Kegemaran mereka ialah sushi (ikan mentah). Adakah ini kebetulan? Fikirkanlah! Berpusat di New York, dewan perniagaan Yahudi bersedia membantu mereka yang berminat untuk melakukan bisnes (sudah tentu untuk Yahudi sahaja) jika mereka ada idea yang bernas, jawatankuasa akan memberi pinjaman tanpa faedah dan pentadbir dari jawatankuasa tadi akan bekerjasama dengan anda untuk memastikan perniagaan mereka menurut landasan yg betul. Maka itu lahirlah Starbuck, Dell computer, Coca-cola, DKNY, Oracle, perfileman di Hollywood, Levis, Dunkin Donut dan ada beratus-ratus kedai ternama dibawah naungan dewan perniagaan Yahudi di New York. Graduan Yahudi dari fakulti perubatan New York akan disarankan untuk mendaftar di persatuan ini dan digalakkan memulakan klinik mereka sendiri dengan bantuan wang tanpa faedah, barulah saya tahu mengapa hospital di New York dan California sentiasa kekurangan doktor pakar.




Kesimpulanya, pada teori saya, melahirkan anak dan keturunan yang bijak boleh dilaksanakan dan tentunya bukan semalaman, ianya memerlukan masa, beberapa generasi mungkin? Persiapan awal adalah ketika sang ibu mengandung, galakkanlah si ibu melakukan latihan matematik yang mudah tetapi konsisten disamping mendengar muzik klasik. Seterusnya ubahlah cara pemakanan, makanlah makanan yang elok dan berhasiat yang baik untuk otak, menghayati muzik sejak kecil adalah baik sekali untuk pertumbuhan otak kanak-kanak, dengan bermain piano dan violin sudah tentu dapat melatih anak-anak mencerdaskan otak mereka demikian juga sukan yang memerlukan tumpuan yang tinggi, seperti memanah, bola keranjang, dart dan menembak. Merokok menjanjikan jenerasi yang moron (goblok) dan sudah tentu gene bodoh akan mengikuti generasi si perokok. Lawatan saya ke Singapore pada tahun 2005 amat memeranjatkan sekali, disini perokok seperti dianak tirikan dan begitu susah sekali untuk perokok dan anda tahu berapa harga sekotak rokok? US$ 7!!! Ini bersamaan perbelanjaan sehari untuk makan anda!! Saya puji sekali sikap pemerintah Singapore dan menakjubkan sekali!!! Dan seperti Israel ianya begitu taboo dan cara pentadbiran dan segi pembelajaran mereka hampir serupa dengan Israel, maka itu saya lihat banyak institusi pelajaran mereka bertaraf dunia walaupun hakikatnya negara Singapore hanyalah sebuah pulau sebesar Manhattan!! Anda mungkin musykil, benarkah merokok dapat melahirkan generasi goblok, saya telah menemui beberapa bukti menyokong teori ini. Lihat sahaja di Indonesia, jika anda ke Jakarta, di mana saja anda berada, dari restoran, teater, kebun bunga hingga ke muzium hidung anda akan segera terbau asap rokok! Dan harga rokok? Cuma US$ 0.70cts!!! Dan hasilnya? Dengan penduduknya berjumlah jutaan orang berapa banyakkah universiti terdapat disana? Hasil apakah yang dapat dibanggakan? Teknologi? Jauh sekali. Adakah mereka dapat berbahasa selain dari bahasa mereka sendiri? Mengapa mereka begitu sukar sekali menguasai Bahasa Inggeris? Ditangga berapakah kedudukan mereka di pertandingan matematik sedunia? Adakah ini bukan akibat merokok? Anda fikirlah sendiri.

Dalam tesis saya ini, saya tidak akan menimbulkan soal agama atau bangsa, adakah Yahudi itu zalim sehingga diusir dari semenjak zaman Pharaoh (firaun) hingga ke Hitler, bagi saya itu isu politik dan survival, yang ingin saya ketengahkan ialah, mampukah kita dapat melahirkan generasi yang bijak seperti Yahudi? Jawapannya ialah mungkin dan tidak mustahil dan ianya memerlukan perubahan, dari segi pemakanan dan cara mendidik anak dan saya kira hanya memerlukan 3 generasi sahaja. Ini dapat saya lihat sendiri pada cucu saya, setelah saya mengajar anak saya melalui program yang telah saya nyatakan di atas tadi, pada umur 9 tahun (cucu saya) dia dapat menulis esei sepanjang 5 mukasurat penuh. Eseinya hanyalah mengenai mengapa saya gemarkan tomato! Selamat sejahtera dan semoga kita dapat melahirkan manusia yang bijak dan bersifat mulia untuk kebaikan manusia sejagat tanpa mengenal batasan bangsa.

Renung-renungkan dan fikir-fikirkanlah.....

[KRONOLOGI KISAH AL MASIH AD DAJJAL DAN TURUNNYA ISA ALAIHIS SALAM, SERTA TERBUNUHNYA DAJJAL OLEH ISA ALAIHIS SALAM BERDASARKAN RIWAYAT ABU UMAMAH DEN

Artikel ne sebenarnye bukan dari ana..tapi...selepas mencari2 di internet...
Atas pintaan sahabat ana, ana siarkan juga tentang dajjal ne...
Moga artikel ne bagi sedikit sebanyak ilmu pada sahabat ana ne...
InsyaALLAH....

1. Wahai sekalian manusia! Sesungguhnya tidak ada fitnah di muka bumi ini -semenjak Allah menciptakan keturunan Adam [dan tidak ada fitnah sehingga hari kiamat tiba] - yang lebih besar dari fitnah Dajjal, [dan tidak ada seorangpun yang selamat sebelum itu melainkan ia akan dapat selamat darinya], dan sesungguhnya fitnah itu tidak dapat memberi madharat kepada seorang muslim.)

2. (Sesungguhnya Allah Subhanahu wa Ta'ala tidak mengutus seorang Nabi, melainkan telah memperingatkan kaumnya [fitnah makhluk yang buta sebelah matanya] Dajjal, [dan sesungguhnya aku telah memperingatkan kalian akan fitnahnya].

....

6. Dan sungguh ia akan muncul [dari[bumi] belahan timur]. [Yang bernama 'Khurasan'], [Di tengah orang orang Yahudi Ashfahan], [wajah wajah mereka seperti wajah orang orang Turki], (dari arah 'Khallah' yang terletak antara Syam dan Iraq, kemudian ia membuat kerusakan ke arah kanan [dan membuat kerusakan] ke arah kiri. Wahai hamba hamba Allah! Tetap teguhlah [Diucapkannya tiga kali].

7. Sesungguhnya, aku akan menjelaskan sifat dari ciri ciri Dajjal dengan penjelasan yang belum pernah disampaikan oleh seorang Nabi pun sebelumku. (Di dalam hadits 'Ubadah, 'Sungguh aku telah bercerita banyak kepada kalian tentang Dajjal, sampai sampai aku khawatir kalian tidak menyerap dan mengertinya).

8. Di awal kemunculannya, ia berkata: "Aku Nabi, dan tidak ada Nabi sesudahku."

9. Kemudian ia (Dajjal) memuji dirinya dengan mengatakan; "Aku adalah Rabb kalian, dan (sabda Rasul) ingat, kalian tidak akan dapat melihat Rabb kalian sehingga kalian mati.

....

13. Ia berkulit sawo matang dan berambut keriting, dan rambutnya kusut, tidak rapi.

14. Di antara kedua matanya tertulis kata 'kafir', yang dapat dibaca oleh [orang yang membenci perbuatannya, atau dapat dibaca] oleh setiap orang mukmin yang mengerti baca tulis ataupun tidak.
memburuk, lalu Dajjal mendatangi setiap sumber air, kemudian bumi dilipat untuknya sebagaimana dilipatnya pakaian dari bulu domba].

22. [Ia akan muncul di [saat manusia berselisih pendapat dan berpecah belah] (serta) saling dengki, (semangat) keagamaan lemah, hubungan antara satu dengan lain 8. Di awal kemunculannya, ia berkata: "Aku Nabi, dan tidak ada Nabi sesudahku

....

27. Tidaklah Dajjal mendatangi Makkah dan Madinah melalui jalan perbukitannya melainkan akan dihadang para Malaikat dengan membawa pedang yang terhunus.

28. Sesungguhnya, tiada suatu daerah / wilayah pun melainkan ancaman al Masih (Dajjal) pasti sampai kepadanya, kecuali Madinah [saat itu, ia memiliki tujuh pintu masuk], di setiap pintu jalan menujunya terdapat dua Malaikat yang menjaganya dari ancaman Dajjal.
32. [Kemudian para Malaikat menghadapkan wajah Dajjal tersebut kearah Syam, untuk kemudian mengepung sekelompok kaum muslimin], [kaum mukmin saat itu menghadapi situasi sangat berat dan sulit], [seluruh manusia berlari menjauhi Dajjal ke arah pegunungan]. Ummu Syarik binti Abi al 'Akr berkata: "Wahai Rasulullah! Di manakah orang orang Arab pada saat itu?" Rasulullah shallallahu'alaihi wa sallam menjawab : "Saat itu mereka berjumlah sedikit."

33. Pemimpin mereka -saat itu- seorang lelaki shalih. [Nabi shallallahu'alaihi wa sallam bersabda: "Imam Mahdi di kalangan kami termasuk ahlul bait, [dari keturunan Fatimah], Allah mempersiapkannya untuk menjadi imam hanya dalam waktu satu malam], [namanya persis dengan namaku (Muhammad) dan nama bapaknya sama dengan nama bapakku], [dahinya terlihat lebar jernih dan hidungnya mancung], [dia memenuhi bumi dengan keadilan dan kebaikan, sebagaimana kejahatan dan kezhaliman telah memenuhinya], [ia menjadi pemimpin selama tujuh tahun]. .....

34. [Ketika imam mereka telah maju untuk memimpin shalat subuh, tiba tiba turunlah di tengah tengah mereka [dari langit] Isa bin Maryam], [yaitu di dekat menara putih di arah sebelah timur Damaskus, dengan mengenakan dua pakaian, sambil meletakkan kedua telapak tangannya di atas sayap sayap dua Malaikat. Apabila dia menundukkan kepalanya, maka meneteslah air, dan bilamana ia mengangkatnya kembali maka berjatuhanlah
mutiara mutiara, maka tidak seorang kafir pun yang mendapatkan bau nafasnya, kecuali akan mati, sedang nafasnya dapat menjangkau sejauh mata memandang].

....

36. Kemudian imam tersebut melangkah mundur untuk menyilahkan agar 'Isa maju, [ia berkata: "Kemarilah, jadilah engkau imam kami], kemudian 'Isa meletakkan tangannya di antara kedua pundaknya, kemudian berkata kepadanya: ["Tidak, sesungguhnya sebagian kalian adalah pemimpin/imam bagi yang lainnya; sebagai bentuk penghormatan Allah kepada ummat ini], maka majulah dan jadilah imam mereka. Kemudian imam tersebut shalat bersama mereka.

37. [Kemudian Dajjal mendatangi pengunungan (Iliya'), lalu mengepung sekelompok kaum muslimin], [kemudian berkatalah orang orang yang menjadi pemimpin mereka kepada mereka; 'Tiada gunanya kalian menunggu orang yang sangat zhalim ini [melainkan] kalian harus memeranginya sehingga kalian (terbunuh) dan bertemu Allah, atau Allah memenangkan kalian. Maka kemudian mereka bermusyawarah untuk membunuhnya ketika sudah masuk waktu subuh/pagi].

38. [Ketika mereka sedang mempersiapkan peperangan dan mengatur barisan; tiba tiba shalat didirikan] [shalat shubuh], [mereka memasuki waktu shubuh bersama 'Isa bin Maryam], [kemudian ia memimpin shalat mereka. Ketika ia bangun dari ruku'nya, ia membaca "Sami'allaahu Liman Hamidahu, Qatalallaahu al Masiiha ad Dajjaala wa Dhahara al Muslimuuna (Semoga Allah mendengar orang orang yang memuji Nya, dan semoga Allah membunuh Dajjal dan semoga kaum muslimin menang)."

Ketika Isa sudah selesai shalat, ia berkata: "Bukalah pintu." Kemudian pintu dibuka. Tiba tiba dibelakang pintu ada Dajjal yang disertai oleh tujuh puluh ribu orang Yahudi, yang setiap dari mereka membawa pedang yang dihiasi dan jubah tebal [kemudian Isa meminta pedang tersebut].

39. ([Kemudian Isa pergi dengan membawa tombaknya ke arah Dajjal], ketika Dajjal melihat Isa, tiba tiba ia lemah lunglai sebagaimana garam laut di dalam air, [sekiranya Isa membiarkannya, niscaya Dajjal akan menjadi lemah lunglai dan akhirnya akan binasa, akan tetapi Allah membunuhnya dengan perantara tangan Isa. Maka Allah kemudian menampakkan darah Dajjal di tombak Isa]. Isa mendapati Dajjal di dekat pintu 'al Ludd' di bagian timur kemudian membunuhnya, [kemudian Allah membinasakannya di 'Aqabah Afiq']
40. Kemudian Allah membinasakan orang orang Yahudi, [dan menjadikan kaum muslimin dapat menguasai mereka], [dan mereka membunuhi kaum Yahudi], maka tiada sesuatu pun yang dapat dijadikan tempat sembunyi oleh kaum Yahudi dari makhluk Allah, melainkan Allah memberikan kemampuan berbicara padanya, baik batu, pohon, dinding, dan binatang melata -kecuali pohon Gharqad, karena ia adalah pohon mereka
41. Kemudian sesudah kematian Dajjal, manusia hidup selama tujuh tahun, yang mana diantara dua orang tidak lagi ada permusuhan].

....

44. Bisa (racun) dicabut dari setiap binatang berbisa (beracun), [aman dan tentram merata di seluruh pelosok bumi, sehingga singa singa dapat hidup bersama dengan unta, harimau dengan sapi, serigala dengan kambing, dan anak anak bermain main menggunakan ular, namun tidak membahayakannya], ....

45. Kemudian Isa tinggal di muka bumi selama empat puluh tahun, kemudian meninggal dan dishalatkan oleh kaum muslimin.

46. [Ketika mereka dalam kondisi demikian; kemudian Allah Subhanahu wa Ta'ala
menghembuskan angin (yang dingin dari negeri Syam], lalu angin tersebut menerpa di bawah ketiak ketiak. Mereka, kemudian mencabut nyawa setiap orang mukmin dan muslim (sedang menurut hadits Ibnu 'Amar berbunyi: 'Tiada seorang yang mana di dalam hatinya terdapat iman, melainkan nyawanya akan tercabut oleh hembusan angin tersebut, sampai pun sekiranya orang tersebut berada di dalam lekuk lekuk gunung, angin tersebut akan masuk dan menerpanya], sesudah itu yang tersisa hanyalah orang orang jahat [seperti burung burung yang bodoh, hewan hewan buas yang bermimpi, mereka tidak mengenal yang ma'ruf, dan tidak mengingkari yang munkar. Nabi melanjutkan sabdanya, 'kemudian syaitan muncul di hadapan mereka dalam wujud manusia seraya berkata: "Apaka kalian menyambut seruanku? Syaitan tersebut lalu menyuruh mereka agar menyembah berhala berhala. Pada masa itu, rizki mereka membaik dan kehidupan mereka juga begitu adanya], mereka banyak melakukan persetubuhan (zina) sebagaimana keledai melakukannya. Dan dalam kondisi demikianlah hari kiamat terjadi dihadapan mereka.
47. [Kemudian sangkakala ditiupkan, dan tiada seseorang yang mendengarkannya melainkan terkadang mendengarkan dengan seksama dan terkadang berusaha menghindarinya. Orang yang kali pertama mendengarnya adalah seorang laki laki yang sedang memplester (menyemen) kolam air minum untuk untanya. Demi mendengar itu serta merta ia pingsan (mati), selanjutnya seluruh manusiapun pingsan (mati)].
Kemudian Allah Subhanahu wa Ta'ala mengirim -atau (versi yang lain) menurunkan hujan gerimis atau hujan di awal musim penghujan (adanya kata 'atau' adalah keragu-raguan dari perawi), yang dengan hujan tersebut tumbuhlah jasad jasad manusia, sebagaimana firman Nya:

"...Kemudian ditiup sangkakala itu sekali lagi, maka tiba tiba mereka berdiri menunggu (putusannya masing masing)." (QS. Az Zumar: 68).

Kemudian dikatakan: "Wahai sekalian manusia, pergilah menuju Rabb kalian.
"Dan tahanlah mereka (di tempat pemberhentiannya) karena sesungguhnya mereka akan ditanya." (QS. Ash Shaaffaat: 24).

Kemudian dikatakan: "Keluarkanlah utusan dari Neraka

Wallahu a'lam....

Teknologi Dajjal VS Teknologi Zikir

Assalamualaikum....
Artikel ne..tetibe je ana terbace...
Tibe2 dapat seru nak letak lam blog ana ne..
selepas mendapat teguran dari sahabat ana..."blog ko ne x informatif langsung"
So, artikel ne moge2 sedikit sebanyak dapat memberi kesedaran tentang hebatnya agama ALLAH..
InsyaALLAH...

Dalam al-Quran diberitkan bahawa pada ketika Nabi Sulaiman a.s. bertanyakan sesiapa di antara rakyatnya yang mampu membawa istana balqis ke Palestin, maka bangunlah seorang ahli kitab dengan mendakwa mampu membawa istana tersebut dengan sekelip mata.

Kemampuan ahli kitab itu yang dikatakan bernama Asif bin Baqriya mengatasi kemampuan bangsa jin sendiri . Hatta Jin Ifrit yang terkenal sebagai jin terkuat dikalangan jin juga tidak mampu.

Oleh itu, cara atau kaedah yang dilakukan oleh ahli kitab tersebut masih lagi dikaji dan diperdebatkan oleh ulama’. Namun saya secara peribadi percaya ia adalah teknologi milik ahli-ahli pengamal tareqat dan sufi.

Dajjal Meneroka Teknologi Ahli Kitab

Mengikut teori Muhammad Isa Dawud, Dajjal dilahirkan seratus tahun sebelum kelahiran Nabi Musa a.s. Maka dapat disimpulkan bahawa Dajjal tidak sempat hidup pada zaman Nabi Sulaiman .a.s. atau Nabi Daud.

Sekiranya Dajjal hidup pada zaman Nabi Sulaiman maka Dajjal boleh diandaikan menyaksikan peristiwa pemindahan Istana Balqis itu.

Semua ini pendapat ini berdasarkan kisah dalam ayat al-Quran dalam Surah An-Naml

“Hai pembesar-pembesar siapakah diantar kamu sekelian sanggup membawa singgahsananya kepada ku sebelum mereka datang kepada ku sebagai orang-orang yang berserah diri.”

“Berkata Ifrit (yang cerdik) itu dari golongan jin, aku akan datang kepada ku dengan membawa singgahsana itu kepada mu sebelum kamu berdiri dari tempat dudukmu; sesungguhnya aku benar-benar kuat untuk membawanya lagi dapat dipercayai. Berkatalah seorang yang mempunyai ilmu dari al-Kitab; “Aku akan membawa singgahsana itu kepada mu sebelum matamu berkedip.”

“Maka tatkala Sulaiman melihat singgahsana itu terletak di hadapannya, ia pun berkata; “Ini termasuk kurniaan Tuhanku untuk menguji aku, apakah aku bersyukur atau mengingkari (akan nikmat-Nya) . Dan barang siapa bersyukur maka sesungguhnya dia bersyukur untuk (kebaikan) dirinya sendiri. Dan barangsiapa yang ingkar, maka sesungguhnya Tuhanku Maha Kaya lagi Maha Mulia.” (An-Namli, ayat 38-40)

Memandangkan ia (Dajjal) tidak melihat kejadian itu, maka harus baginya meneroka sendiri ilmu itu mengikut kaedah yang difikirkannya sendiri atau berdasarkan maklumat dari jin-jin sendiri.
Ujikaji dan eksperimen Dajjal yang diperturunkan kepada agen-agennya telah menghasilkan suatu teknologi prototaip tetapi masih belum berjaya. Misi eskperimen adalah untuk ‘memindahkan’ objek dengan cara menghilangkannya.

Teknologi Ciptaan Dajjal

http://www.youtube.com/v/2vOg9g0m1jA

Untuk cuba meniru, menandingi atau mengatasi ‘kemampuan’ ahli kitab tersebut, Dajjal melalui konco-konconya di makmal U.S. Navy, Philadephia, Pennyslavinia telah menjalankan suatu ujikaji skala besar. Eksperimen dijalankan pada 8 Oktober 1943. Ujikaji ini diberi nama “Eksperimen Philadephia”

Eksperimen ini sudah pun masyur dan diketahui umum sejak berpuluh tahun dulu. Objektif eksperimen ini ialah memindahkan sesuatu objek berjisim dari suatu lokasi ke lokasi yang lain tanpa mencacatkan bentuk fizikal objek tersebut.

Kegagalan Eskperimen Philadephia

Kapal USS Eldridge berjaya dihilangkan pada masa eksperimen tersebut melalui penggunaan suatu generator elektrik yang paling tinggi. Malangnya, ia tidak muncul kembali dan sejak itu pelbagai laporan-laporan palsu tercipta di dada-dada akhbar.

Kegagalan projek itu cuba diselindungi melalui desas-desus kesasksian sesetengah rakyat Amerika (yang diupah) menyatakan ternampak kapal tersebut 40 kilometer dari tempat eksperimen. Ada yang lebih ekstrem mengatakan ianya telah merentasi masa melalui teleportasi yang dilakukan.

Akhirnya berita misteri eksperimen itu berjaya menaikkan imej tentera Amerika di mata dunia. Sedangkan pada era tersebut Jerman dan Rusia telah mendahului teknologi Amerika.

Percubaan Saintis Islam

Muhammad Isa Dawud mendedahkan bahawa Dr. Yahya Said Al-Mahjari (moga Allah merestui usahanya) dari Mesir juga telah melakukan pelbagai eksperimen berkaitan pemindahan objek jarak jauh ini. Pelbagai eksperimen telah dilakukan tetapi tidak berjaya. Objek hanya berjaya dihilangkan tetapi tidak berjaya dikembalikan ke bentuk asal apatah lagi untuk diletakkan ke lokasi lain.

Kesimpulan akhir yang diperoleh oleh beliau ialah ahli kitab ketika itu mempunyai pengetahun tentang teknologi kepantasan cahaya. Maka pemindahan dilakukan menggunakan kemampuan cahaya.

Sekarang Dr. Yahya Said bertugas sebagai konsultan di UNESCO, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Sumber Teknologi Ahli Kitab

Saya kurang setuju dengan pendapat bahawa ahli kitab menggunakan Teknologi Kelajuan Cahaya untuk memindahkan sesuatu objek. Ini kerana untuk menggunakan elemen cahaya kemungkinan seuatu alat perlu digunakan untuk mengeksploitasikan cahaya.

Sedangkan pada ketika Nabi Sulaiman a.s. memberitahu hasratnya untuk melihat istana Balqis, baginda tidak memberitahu sehari atau seminggu lebih awal. Hasratnya dimaklumkan secara spontan sahaja. Dan jawapan dari Jin Ifrit dan Ahli Kitab juga terkeluar secara spontan. Jawapan yang dikeluarkan juga secara spontan menunjukkan si pemberi jawapan (Ifrit dan Ahli Kitab) sememangnya sudah bersedia dan mampu secara hakiki tanpa memerlukan sebarang alat.

Kemampuan Ifrit membawa Istana kerana sememangnya jin itu dianugerahkan kekuatan semula jadi. Manakala kemampuan ahli kitab adalah kemampuan yang dibina sendiri hasil pembelajaran atau amalan ibadat khusus. Lihat ayat ini…

“….berkatalah seorang yang mempunyai ilmu dari al-kitab,” (An-Naml, 40)

Jika kita ingin mengkaji teknologi yang digunakan jangan kita mengkaji kalimah ’seorang’, kita perlu melihat sumber teknologi tersebut iaitu kalimah…

“..ilmu dari al-Kitab”.

Maka, teknologi yang sebenar ialah Teknologi Zikir. Kita harus ingat, Al-Kitab ialah kalam Allah, dan kalam itu mengandungi kata-kata Allah secara terus. Saya amat berkeyakinan bahawa konsep Zikir dari kitab Zabur (kalam zaman itu) telah digunakan oleh Asif Bin Baqriya.

Kita harus ingat perbezaan antara kemampuan cahaya dan kemampuan zikir. Cahaya adalah makhluk ciptaan Allah, makhluk bernama cahaya ini walaupun hebat tetapi terbatas atas waktu-waktu dan situasi-situasi tertentu.

Manakala Zikir adalah ungkapan pujian terhadap Allah sendiri dan Zikir diambil pula dari kata-kata Allah dalam kitab (Zabur, Taurat, Injil dan al-Quran).

Tetapi saya bersetuju sekiranya kemampuan elemen cahaya adalah salah satu teknologi yang juga mampu memindahkan posisi sesuatu objek. Namun kemampuan cahaya tidak dapat menandingi kemampuan zikir.

Kemampuan Teknologi Ahli Tasawuf

Kejadian yang berlaku di Indonesia di Pulau Haruku, Maluku Tengah ini (moga Allah merahmati ulama’ negara ini) tidak lama dulu (Mac 2008) telah membuktikan kemampuan yang dimiliki oleh Asif bin Baqriya. Kejadian ini juga membuktikan Zikir juga berfungsi sebagai sebuah teknologi tanpa jisim.

(*pemahaman manusia sekarang apabila menyebut perkataan teknologi, terus saja terfikirkan sebuah mesin, alat atau jentera. Sungguhlah Dajjal telah memesongkan pemikiran manusia sejak zaman Renassaince dulu)

Di bawah ini menunjukkan video dimana seorang ulama’ telah diminta bantuan oleh penduduk kampung untuk memindahkan sebuah kubah masjid dari suatu lokasi ke lokasi yang lain. Video ini bukanlah baru dan sudah pun diketahui umum.

http://www.youtube.com/v/Cs0taJrwYII

Dalam rakaman tersebut, ulama’ berkenaan hanya meminta orang-orang tertentu yang terpilih agar berzikir secara terus menerus. Kalimat zikir yang digunakan juga cukup mudah iaitu Laa ilahaa illallah.

(Berita lanjut tentang peristiwa tersebut, anda boleh saja dapati di internet dengan mudah)

Namun, penggunaan teknologi zikir dan kemakbulan dari Allah adalah bergantung kepada “SIAPA yang mengucapkan zikir tersebut” dan bagaimana dekatnya iman individu tersebut dengan Allah.

Dajjal tahu hanya ahli tasawuf mampu berbuat demikian, tetapi ia mahu ‘kemampuan’ itu dimiliki oleh orang awam tanpa perlu mendekatkan diri kepada Allah. Maka caranya ialah mencipta alat atau teknologi agar orang bukan Islam juga mampu menggunakannya.

Alangkah baik jika kita berperang dengan menggunakan teknologi ahli tasawuf. Mudah dan berkesan malah lebih ramai tentera akan menjadi alim seperti komander-komander Chechen.

Wallahu’alam…