Friday, April 10, 2009

Ceritanya.....

Assalamualaikum....
Tika ini, air mata ana seperti rasa ingin mengalir.... Ntah..terase sebak tibe2..

Mungkin kerana semalam ana mimpi berpeluang untuk menunaikan haji...
Analah orang paling bahagia jika mimpi itu
adalah realiti..
Tapi, apa boleh buat..mungkin bukan rezeki ana lagi...

Sekali lagi ana rase sedih dan terkejut semalam...
Bila ana telefon kakak ana dan diberitakan tokki ana nak buat umrah dan nak
bawa sekali kembar ana....
Waaa...rase nak meraung-raung je...

Rupenye gurauan je...
Lega hati ana....
Mane tidaknye, dah lame anak bodek tokki ana nak ikut sekali, tibe2 dikhabarkan
kembar ana yang boleh ikut....huhuhuhu..
mujurlah hanya gurauan...


Tapi, jika fikir balik...
Bersediakah ana nak pijakkan kaki ke Tanah Suci tu...
Dosa pun banyak ne...

Solat taubat pun ntah bile nak buat....

Teringat pula kisah sahabat ana waktu mengerjakan umrah dahulu...
Katanya, di sana pada kali pertama mahu kucup Hajarul -Aswad, dye x berpeluang nak kucup...

Lepas tu, dye ceritakan bahawa dye teringat kate2 ustaz waktu melakukan kursus haji dan umrah...
kate ustaz tu, kalau seseorang tu x dapat kucup Hajarul -Aswad tu, maknenye memang Hajarul-Aswad tu x nak dikucup oleh seseorang tu...

Mungkin sebab hati seseorang tu..wallahu a'lam....
Sedih sahabat ana tu, lalu dye pun berdoa pada ALLAH...
Dan akhirnya dye berpeluang kucup Ha
jarul -Aswad..
Alhamdulillah....

InsyaALLAH...jika ana berpeluang pijakkan kaki ke sana...
Moga2 biarlah dikuburkan di sana...
Rase nak nangis sudah...
Tapi, macam susah je nak dapat....
Dah la banyak dosa...

Tapi, mane tau kan....
Kuasa tuhan....

Last.....
Untuk mak ngan ayahku....
Ya ALLAH...kau murahkanlah rezeki kedua ibu bapaku, agar mereka dapat menunaikan haji di Tanah Suci.
..
Dan jika boleh, cabutlah nyawa mer
eka di sana dengan aman...
Uwaa..walaupun ana tak kuat nak had
apinya, tapi jika itu ketentuan-Mu....
Ana tiada kuasa untuk menghalang....

wallahu a'lam....



1 comment:

  1. ameeen ameeen ameeen ya Robb.

    ensha ALLAH ;=)

    mudah2an doa n hasrat yg baik dimaqbulkan Tuhan ya.

    ReplyDelete